تولید کننده ژئوممبران ، ژئوسل ، ژئودرین و ژئوتکستایل
ژئوتکستایل

ژئوتکستایل

ژئوتکستایل چیست ؟

ژئوتکستایل ها معمولا به شکل پارچه بافته یا نبافته تولید می شوند. ژئوتکستایل های بافته از درگیرشدن رشته های پلیمری در هم تولید می شوند که نتیجه نهایی آن پیدایش یک لایه مقاوم و چیزی شبیه نمد است. ژئوتکستایل های نبافته به روش های مختلفی تولید می شوند. روش های معمول عبارتند از:شکل دهی با حرارت (heat bonded) ، شکل دهی مکانیکی یا سوزن سوزنی کردن (needle punched) ، شکل دهی به روش شیمیایی (chemically bonded).

ژئوتکستایل های بافته و نبافته از رشته ها و فیبر های عموما پلیمری تشکیل شده اند، که از پلی پروپیلن، پلی استر، پلی اتیلن و پلی آمید تشکیل می شوند. گروه کوچکی از ژئوتکستایل ها وجود دارند که از الیاف فیبر طبیعی تشکیل شده اند و عمدتا در زمینه کنترل فرسایش به کار می روند.

جداسازی: ژئوتکستایل دو لایه از خاک را که پراکندگی و اندازه ی ذراتشان  با یکدیگر متفاوت است، از هم جدا می کند. به عنوان مثال، ژئوتکستایل ها به این منظور به کار می روند که از انتقال ترک های انعکاس به سطح آسفالت جلوگیری کنند تا ساختار، ضخامت و کل جاده پایدار بماند. جداساز ها هم چنین کمک می کنند که ذرات ریز خاک زیرین به لایه نفوذپذیر تهی و پوک آسفالت رسوخ نکند.

مقاوم سازی: ژئوتکستایل را می توان برای مقاوم سازی حجمی از خاک، بالا بردن زاویه برش و بالا بردن ثبات ساختار خاک استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button