تولید کننده ژئوممبران ، ژئوسل ، ژئودرین و ژئوتکستایل
زهکشی گود

زهکشی گود

زهکشی دیوارها با استفاده از محصولات پلیمری Dimpled sheet

Dimpled sheet یک محصول پلیمری برای کنترل آب و زهکشی مناسب سازه های ژئوتکنیکی می­باشد. این محصول با زهکشی موثر سازه­ها، فشار آب موجود در خاک را کاهش داده و به پایدار ماندن سازه ها کمک می­کند.

در صورتی که Dimpled sheet  به طور مستقیم در مجاور خاک پر کننده دیوار قرار گیرد، حفره های Dimpled sheet   با ذرات خاک پر شده و خاصیت زهکش آن کاهش می­یابد. بنابراین لازم است تا ابتدا یک لایه ژئوتکستایل به عنوان جدا کننده بین Dimpled sheet و خاک پر کننده  قرار گیرد تا مانع از پر شدن حفرات Dimpled sheet توسط ذرات خاک گردد.  آب موجود در خاک، بعد از جذب شدن توسط Dimpled sheet در راستای صفحه Dimpled sheet  حرکت کرده و به مصالح زهکش موجود در پایین دیوار منتقل می­شود. در درون این مصالح، یک لوله­ی زهکش تعبیه شده است که آب را به بیرون سازه هدایت می­کند. جزئیات قرارگیری سیستم زهکش دیوارها در شکل 1 نشان داده شده است.

زهکشی دیواره عمود
زهکشی عمودی در دیواره های گود با دیمپل شیت

سیستم­های نوین زهکشی علاوه بر زهکشی مناسب تر سازه­ها نسبت به روش­های سنتی، با حذف بخش زیادی از مصالح زهکش، هزینه­ها و زمان احداث دیوارها را به طور قابل ملاحظه­ای کاهش می­دهند.

تصاویری از نحوه نصب Dimpled sheet  بر روی دیوار در شکل های 2 تا 4 نشان داده شده است.

روش نصب دیمپل شیت

استفاده از Dimpled sheet در سیستم­های زهکشی تونل­ها نیز رایج می­باشد. نحوه­ی قرارگیری اجزای سیستم زهکشی یک تونل در شکل 5 نشان داده شده است.

دیمپل شیت در تونل
استفاده از Dimpled sheet در سیستم زهکشی بام¬های سبز نیز رایج می¬باشد. نحوه قرار گیری اجزای سیستم زهکشی یک بام سبز در شکل 6 نشان داده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button